Hormonen ontrafeld - endocrinologie of kwakzalverij

Een endocrinoloog blogt met gevoel voor humor om je te helpen endocrinologie te onderscheiden van kwakzalverij.

Onthoud, hoewel ik een dokter ben, ben ik niet jouw dokter. En nu we toch bezig zijn, wat jou betreft, ben ik een anonieme blogger die volslagen onzin zou kunnen uitkramen. Het zou gek zijn om onvoorwaardelijk geloof te hechten aan alles wat ik zeg, dus doe het niet. Ik geef geen garantie met betrekking tot de juistheid van de informatie die ik presenteer, en ik ben niet aansprakelijk voor enig verlies dat u lijdt als gevolg van het vertrouwen op deze informatie. Vertrouw verder niet op enig advies van lezer tot lezer in de secties Opmerkingen - dat zou nog gekker zijn dan te vertrouwen op wat ik heb geschreven.

Deze blog is alleen bedoeld voor algemene informatieve doeleinden en vormt geen praktijk van geneeskunde of andere professionele gezondheidszorgdiensten, inclusief het geven van medisch advies, en er wordt geen arts-patiƫntrelatie gevormd. Het gebruik van informatie op deze blog of materiaal waarnaar op deze blog wordt gelinkt, is op eigen risico van de gebruiker. De inhoud van deze blog is niet bedoeld als vervanging voor professioneel medisch advies, diagnose of behandeling. Gebruikers mogen medisch advies niet negeren of vertragen bij het verkrijgen van medisch advies voor een medische aandoening die ze hebben, en moeten de hulp inroepen van hun beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg voor dergelijke aandoeningen.

Elke mening die hierin wordt uitgedrukt, is gebaseerd op mijn kennis en ervaring die ik heb opgedaan in meer dan 17 jaar geneeskunde. Het is ook gebaseerd op honderden uren onderzoek en lezen, en het omvat ook ervaringen van patiƫnten. Het feit dat mijn meningen kunnen verschillen van die van anderen, is niet bedoeld om hun integriteit in twijfel te trekken, noch zijn mijn meningen bedoeld om hun professionele praktijk te belemmeren. In die gevallen waarin mijn mening kritisch kan zijn voor anderen, heb ik ervan afgezien ze te identificeren. Ik heb er ook, naar mijn beste vermogen, voor gezorgd dat hun identiteit niet kan worden afgeleid uit iets dat ik heb geschreven of anderszins gepresenteerd.




Reacties